Sunday, November 16, 2014

My New PA ^_^

My New Handphone, My PA


Assalamualaikum.. haaa.. Bila korang semua baca title entry ni, mesti korang dah tahu apa isi kandungannye kan? Hehe.. ok, camni.. Sejarah penggunaan handphone bermula dari form 4.. Masa tu guna handphone 3310 yang hitam putih tu aje.. hehehe.. Tapi masa tu pun dah rasa bertuah sangat-sangat, tau ! Handphone tu lebih kurang macam ni, tapi warna casing die warna biru tua..
Nokia 3310

Then lepas tu start guna handphone ni pulak lepas nokia 3310 ni rosak. Handphone ni asalnya abah punya.. Abah beli masa mula-mula smartphone keluar.. Bila dah teringin, buat deal dengan abah.. Abah cakap, kalau nak handphone ni, dapatkan Dean List dulu.. Masa tu tengah final exam di UniSZA.. haha.. Pulun punya pulun, Alhamdulillah dapat jugak handphone ni. hehehehe
Samsung Galaxy Ace

Jangka hayat handphone ni lama la jugak.. lebih kurang 4 tahun.. Then lepas tu handphone ni mula rosak.. Space tak cukup, sekejap mati, sekejap hidup, bateri cepat habis and banyak lagilah masalahnya tu. Then decide, i must buy a new phone by hook or by crook ! Maka bermulalah penjelajahan mencari handphone baru, dengan ditemani oleh mereka bertiga :)
Bodyguard semalam.. hehehehe

Diorang semua ni adik beradik saya dalam Top Leaders Circle. Dari kanan Bella (Ratu BbPlus), Abang Mamat (Pakar IT) and Dayah. hehehe.. Diorang bertiga teman saya cari handphone untuk mengelakkan saya daripada ditipu.. Sebab apa tau, sebab saya ni dah ada pengalaman ditipu oleh seller handphone.. Yela, lurus bendul sangat.. hahahaaa.. Thanks uolsss.. So inilah handphone baru saya :)

Dari depan, dalam casing :)


Ini isi dalamnya :)



Ini pulak dari belakang.. Cantik kan? :)


My New Love ! :)


Saya ni memang penggemar gadget-gadget terkini.. So saya tau la serba sedikit spec-spec mengenai handphone yang bagus and sesuai untuk peniaga online macam saya ni.. So, inilah pilihan saya, Zenfone 5 ! hehehee


So tu aje yang saya nak ceritakan kali ni.. Nanti kita jumpa lagi ye? :)

Stay Tuned ! ^_^





No comments:

Post a Comment